2018年9月11日 星期二

小朋友申請定居證及中華民國護照

今年暑假去台灣個多月,主要任務就是幫囝仔辦理定居證及和同自已申請居留證。因為老公多年前已入籍了台灣,故亦為囝仔辦理入籍,同時我亦用依親申請居留證。留意直接申請定居證年齡需在申請當日仍在20歲以下。

囝仔申請定居證的過程:-
  • 文件驗證﹝囝仔出世紙、老公和我的結婚證書﹞,去香港金鐘道89號力寶中心第1座40樓辦理,只在上午辦理,約需數個工作天。
  • 預備小朋友針咭,超過6歲的小朋友需要健康檢查合格證明﹝即係驗身報告﹞,未滿6歲唔駛驗身,只睇針咭。我囝仔啱啱過咗6歲,所以要去醫院做驗身,但記得要帶針咭,因為小朋友有帶針咭比醫生睇到有打疫苗,就唔駛抽血驗,10個工作天便可取報告。本人建議在台灣驗身較好,一來平好多,二來不用再去力寶中心做驗證。但留意,取得醫院的健康檢查合格證明需於三個月內辦理定居證。
  • 攞咗出世紙、結婚證書驗證後,健康檢查合格證明又準備好的話,可以動身去移民署辦理定居證了。要帶備文件有:-
    • 特區護照﹝正、副本﹞
    • 照片一張
    • 定居證申請書 
    • 出世紙、結婚證書驗證
    • 健康檢查合格證
    • 入台證﹝可停留3個月嗰種﹞
    • 保證人親自簽名保證書一份﹝我老公﹞
    • 保證人的台灣身分證的正、副本﹝我老公﹞
    • 費用600新台幣。職員話定居證一定要用郵寄方式,因此要預備一個可以收到郵件既地址,大約10日就收到。申請時入台證會被收走,直到定居證發出,並取得護照為止,方能出國。
  • 收到定居證後,要去戶政事務所辦理設籍登記。我老公戶籍係高雄市新興區,就要去返新興區戶政事務所,帶埋老公嗰張‘戶口名薄’,加埋囝仔名便完成。
  • 同日,去埋外交部幫囝仔申請中華民國護照,如果唔係出唔到境返香港。
  • 申請中華民國護照的文件要有:
    • 照片兩張,唔好同特區護照同一張,會被懷疑張相唔係近照。
    • 戶口名薄正本。
    • 未滿14歲兒童首次申請護要由直系血親尊親屬親自陪同辦理。陪同辦理者應繳驗國民身分證正本及影本與親屬關係證明文件(如戶口名簿或最近三個月內申請之戶籍謄本)。
    • 費用900新台幣,約四個工作天可取護照。
囝仔7月17日申請定居證,到8月1日攞到護照為止,總共用咗12個工作天,比我想像中快。驗身方面,我哋6月時已在台灣預先辦理。



香港澳門居民申請在台灣地區居留送件需知:
https://www.immigration.gov.tw/5382/5385/7244/7250/7296/%E5%B1%85%E7%95%99/148063/

居留證及定居證申請書:
http://ws.mac.gov.tw/001/Upload/OldFile/public/Attachment/56215173362.pdf

外交部領事事務局:
https://www.boca.gov.tw/np-1-1.html

沒有留言:

張貼留言